سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 7 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۲:۵۷:۲۷

روسیه و قزاقستان به دنبال توسعه میادین نفتی و گازی خزر
ایران دریلینگ: وزارتخانه‌های انرژی قزاقستان و روسیه در حال کار برای دستیابی به توافق به منظور توسعه دو میدان نفتی و گازی دریای خزر هستند. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، وزارت انرژی قزاقستان از همکاری این وزارتخانه با وزارت انرژی روسیه و شرکت‌های نفتی و گازی دو کشور برای دستیابی به توافقات لازم به منظور توسعه دو میدان نفتی و گازی مشترک در دریای خزر خبر داد. براساس این گزارش، دو شرکت کازمونای گاز و سنترکاسپ نفتگاز در سال ٢٠١٣ شرکت مشترکی را برای دریافت مجوز اکتشاف و تولید از میدان «سنترالنوی» و انجام عملیات اکتشافی مکمل در آن تاسیس کردند. این در حالی است که این شرکت برای انجام عملیات اکتشافی مکمل برای حداقل‌سازی خطرات زمین‌شناسی، نیاز به اصلاح توافقنامه اشتراک تولید سال ١٩٩٨ میان قزاقستان و روسیه دارد.

از همین رو، وزارت انرژی قزاقستان هم‌اکنون در حال کار با شرکت کازمونای گاز به منظور آماده‌سازی اسناد مورد نیاز برای تهیه پیش‌نویس پروتکل اصلاح توافقنامه مذکور و مشمول ساختن توسعه میدان سنترالنوی در ان هستند. شرکت‌های کازمونای گاز قزاقستان و شرکت‌های روسی گازپروم و لوک اویل، اجازه مشارکت در پروژه توسعه میدان سنترالنوی را دارند. وزارت انرژی قزاقستان همچنین از همکاری وزارت انرژی روسیه برای دستیابی به یک توافقنامه اشتراک تولید از پروژه میدان نفتی و گازی «خوالینسک» خبر داد. به گفته این وزارتخانه، شرکت‌های کازمونای گاز و لوک اویل در حال انجام مطالعات هزینه و فایده این پروژه هستند. ذخایر میدان خوالینسک ٣٣٢ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی، ١٧ میلیون تن میعانات گازی و ٣٦ میلیون تن نفت برآورد شده است. برای توسعه این میدان به حدود ١ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است.


  کد خبر : 478
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :